Як людина отримує інформацію.



Тема.  Як людина отримує інформацію. Робота в графічному редакторі Paint (Палітра, клір, фігури і колір фону).

Мета:
- ознайомити учнів з способами сприймання інформації, особливостями малювання правою кнопкою миші;
- розвивати увагу, мислення, кмітливість, уяву, зорову сенсорну систему; формувати  навички роботи з мишею, вміння малювати правою кнопкою миші інструментом «Пензлик» з використанням палітри кольорів;
- виховувати  любов до мистецтва та культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером, естетичний смак учнів, відповідальність, самостійність, об’єктивізм.
Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань (комбінований).

Обладнання: зошит, підручник, мультимедійний проектор, комп’ютер.

Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь, пояснення), наочні                      (презентація в PowerPoint), практичні (робота  на комп’ютері).

Форми організації пізнавальної діяльності учнів:  фронтальна, індивідуально-відокремлена.
Хід уроку
І. Організаційний етап ( привітання, перевірка готовності учнів до уроку).
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На уроці не дрімати.
Діти, подивіться один на одного, усміхніться. Тепер до мене усміхніться. Ось із таким хорошим настроєм,  доброзичливим ставленням один до одного ми і розпочинаємо наш урок. Привітайтеся з нашими гостями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування.
1.     Що таке інформація? (повідомлення, відомості про щось).
2.     У якому редакторі ми працювали на минулому уроці? (Paint).
3.     Для чого він призначений? ( для роботи з графічною інформацією).
4.     Як знайти у комп’ютері цю програму? (пуск → всі програми → стандартні → Paint; або кликнути лівою клавішею  на ярлик програми  робочого столу);
5.     Набір кольорів у графічному редакторі називається? (палітра).
За кожну правильну відповідь учні отримують по 1 балу.
ІІІ. Підготовка учнів до засвоєння нових знань (мотивація).
Заплющте очі! Що ви бачите? Правда, нічого?! А тепер розплющте  очі! Який чудовий наш світ! Ви бачите усе навколо. Але  не тільки за допомогою очей ми можемо сприймати інформацію про навколишній світ. А чим же ще? Про це ми зараз з вами і дізнаємось. Матеріал, про те як людина сприймає інформацію, допоможе нам  краще зрозуміти  світ,  у якому ми живемо.

Сьогодні на уроці ми дізнаємось не лише за допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію про навколишній світ, але й взнаємо що таке колір фону у графічному редакторі Paint.

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Демонстрація презентації про органи чуття.
У людей п'ять органів чуття. Це:
-         ЗІР - за допомогою очей ми знаємо, що небо синє, а соняшник жовтий.
-         СЛУХ - вухами ми чуємо спів птахів і голос мами.
-         ДОТИК - погладивши кошеня, ми дізнаємося, що воно пухнасте і м'яке.
-         НЮХ - наш помічник ніс, він допомагає відрізняти запахи квітів.
-         СМАК - язик дасть сигнал, що лимон кислий, а морозиво солодке.
Ці органи постійно знаходяться в роботі. Вся інформація від них поступає в мозок людини у вигляді сигналів. Мозок їх обробляє.
ІV. Первинна перевірка засвоєння знань.
1.Робота в зошитах (завдання №1,2). За кожне правильно виконане завдання  2бали ( max=4балів)
2. Робота з підручником. Завдання для розумників і розумниць: за кожне правильно виконане завдання  1бал ( max=5балів).
3. Фізкультхвилинка.
Ми всі дружно працювали,
А тепер рівненько стали!
Руки вгору підняли, підтягнулися.
Опустили руки вниз, посміхнулися.
Нахилились вправо, вліво.
Сіли на місця красиво.
V. Первинне закріплення знань.
1.     Сприймання та усвідомлення нового матеріалу про графічний редактор.
Учні розгадують загадку:
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля,
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею –
Така вона чудова й гарна!
Ти знаєш, як зовуть цю фею?
ЇЇ зовуть, звичайно, … (фарба)
Розгляньте палітру кольорів. Скільки квадратиків ховається ліворуч? Нам відомо, що верхній квадратик показує колір, яким буде створюватись малюнок. Нижній квадратик зараз білого кольору. Якщо ж підвести вказівник до певного кольору в палітрі і клацнути праву кнопку миші, то цей квадратик стане цього кольору. Щоб малювати цим кольором, слід утримувати праву кнопку миші. Колір, що обирається правою кнопкою миші, називається кольором фону.
Отже, тепер ви можете малювати за допомогою лівої та правої кнопок миші.
2.     Демонстрація вчителем роботи в графічному редакторі Paint.
3.     Бесіда про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
А зараз ми дізнаємося корисну інформацію про правила безпечної роботи з комп’ютером ( учні розповідають правила  роботи з комп’ютером).
4.     Робота з комп’ютером (max= 2бали).
Завдання.
Намалюйте овочі та фрукти, взявши за основу геометричні фігури, використовуючи різні кольори та пензлики різної форми.
Учитель індивідуально консультує учнів, стимулює їхню творчу активність.
5.     Гімнастика для очей.
VІ. Контроль та самоперевірка знань; підведення підсумків, рефлексія:
Діти, сподобався вам урок? Що саме?
Що нового дізналися?  Чи здобули нові вміння? Які саме?
Хто з вас задоволений своєю роботою?
А зараз порахуйте свої смайлики. Скільки балів ви отримали сьогодні за урок?
VІІ. Інформація про домашнє завдання:
1.     Завдання № 3,4 -  виконати в зошиті (maх = 6 балів).
2.     Завдання творчого рівня. Відгадайте слова (maх = 2 бали).

0 коммент.:

Отправить комментарий

Copyright 2009 Сходинками інформатики. All rights reserved.
Free WPThemes presented by Leather luggage, Las Vegas Travel coded by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy. Шаблоны для Blogger